Jakten på Anna og Einar

Jakten på Anna og Einar

Apotek 1 – Påsken på Instagram

I påsken 2015 ønsket Apotek 1 å fronte sine kampanjevarer, og trekke folk til butikk i en periode hvor svært mange reiser bort og slett ikke er i modus for dagligdagse gjøremål som å handle på apoteket. For å treffe folk der vi visste at de ville være – ferie eller ei – valgte vi å legge en stor del av kampanjen til Instagram.

Kampanjen skapte et stort engasjement og kupongene ble benyttet over all forventning. Påskens kampanjeprodukter solgte for hele 1,4 millioner og førte til et mersalg i handlekurv på over 5 millioner.

Mange har en tendens til å romantisere påsken og ser for seg turer i norsk natur og løsing av påskenøtter foran peisen. Vi ville spille på denne retro estetikken og stemningen, og inkorporerte derfor kampanjeproduktene i en digital reise gjennom Norges land sammen med det fiktive paret Anna og Einar.

 

Ved å følge Anna og Einars reise på Instagram (gjennom over 70 ulike profiler) deltok man i en konkurranse om å vinne sin egen reise. Og på veien støtte man på kuponger med gode tilbud som kunne benyttes hos Apotek 1.

Kunde

Apotek 1

Vår rolle

Idé og konseptutvikling
Design
Sosiale medier
Produksjon

Samarbeid

Illustratør Berit Sømme