Matglede i hverdagen

Nye nettsider for Mills

Mills DA ønsket nye nettsider både for seg selv, og for alle sine merkevarer. Som et familieeid mat- og merkevarehus som har hatt en fast plass i norske hjem siden 1885, har de stort fokus på tradisjon, hverdagsmat og ikke minst matro. Dette er et fokus de ønsket å videreføre også på nett. I tillegg ønsket de å samle alle sine merkevarer under ett tak.

 

Denne jobben var vi så heldig å få, sammen med McCann og SDG.

I jobben med Mills DA sine nettsider baserte vi oss på deres rolle i samfunnet og på reell innsikt om både deres målgruppe og deres mange kunder. Det var svært viktig å skape et univers som folk kjente igjen. Hvor hver enkelt merkevare kommer tydelig frem og hvor brukerens stemme til en hver tid veier tyngst.

 

Samtidig var det mange hensyn å ta innad i organisasjonen for at den fullstendige løsningen skulle fungere på tvers av alle merkevarene. Siden ble møysommelig brukertestet for å sikre høy brukervennlighet og at det oppleves som enkelt å finne frem.

Mills DA har en rekke merkevarer som folk flest ikke assosierer med dem. I tillegg sitter de på mye informasjon, tips og oppskrifter forbundet med deres egne produkter som var utfordrende å dele med målgruppen på deres gamle nettsider. De ønsket et stort Mills-univers, hvor matinspirasjon kunne deles på tvers av merkevarene.

 

De hadde også utfordringer med at de gamle nettsidene deres ikke var responsive, og at de ikke var fleksible nok. Vi laget en nettside som gir en sømløs brukeropplevelse, kan leve lenge og som gir Mills muligheten til å skape sitt eget innhold enkelt og greit. Vi har også lagt større vekt på integrering av sosiale medier.

Kunde

Mills DA

Vår rolle

Digitalt design
Art Direction
Backend
Frontend
Konsept
Innhold og tekstarbeid
Prosjektledelse

Samarbeid

McCann og SDG

Url

www.mills.no