God natt, Sivert!

Natusanboken

Natusan Bedtime er en serie babyprodukter spesielt beregnet på kveldstellet, og som ledende i Norge innen pleie av babyhud, ønsket Natusan å sette fokus på leggerutinen og den hyggelige stunden mellom foreldre og barn som bading, stell og legging er. De ønsket å bygge sin merkevare og omdømme hos nybakte foreldre som det naturlige valget, samt etablere hyggelige assosiasjoner til produktene sine.

Vi laget en helt ny illustrert barnebok hvor vi personifiserte Natusan-svanen. Dette ble historien om når svaneungen Sivert skal legge seg. Bakerst i boken ga vi tips og råd rundt leggerutinen og det ble laget en egen spilleliste på Spotify med ”Natusanger” til nattastunden.

 

Boken var gratis ved kjøp av 2 eller flere Natusanprodukter, den ble produsert av Natusan og distribuert i samarbeid med bokhandelkjeden Ark. Slik forente vi Natusans kredibilitet innenfor babyprodukter og Arks kredibilitet innenfor litteratur.

 

Boken ble svært godt mottatt og vekket oppmerksomhet hos Natusan også internasjonalt. Etter å ha blitt gitt ut i Norge, ble historien om Sivert også oversatt til engelsk og delt ut med stor suksess hos Boots apotek over hele England. Per mars 2016 har totalt 10 land meldt sin interesse for å gi ut boken på sitt språk.

Vi ville gjøre Natusan til en del av småbarnsfamiliers hverdag på en mer synlig måte og virkelig ta del i kveldstellet fra start til slutt, og dermed gi kunden en merverdi ved å velge Natusan. Vi ønsket å tilføre noe helt konkret til den koselige nattastunden, noe som ble tatt vare på og som kunne være med også i årene fremover.

Kunde

Natusan

Vår rolle

Idé og konseptutvikling
Design
Illustrasjon
Produksjon

Samarbeid

Tekst av Jan Høvik