Et år med Ruter

Ruter Årsrapport 2015

Ruter er en felleskunde på huset hos oss, som både McCann, SDG og Drive jobber med. Vi i Drive Nordic lager hvert år Ruters årsrapport, fra design til trykk.

Vi brukte fjorårets årsrapport som utgangspunkt etter ønske fra Ruter, med hovedfarge lilla. Men alle driftsarter kommer likevel likestilt frem gjennom rapporten.

Det gjorde vi ved å utarbeide nye designgrep som skilte kapitlene på en tydeligere måte. Vi laget også nye grafer og tabeller som viktige bærende designelementer. Fargen lilla har fått en sentral rolle ytterst på alle sider, borsett fra grafsider som har en antrasittgrå farge, slik at den binder sammen rapporten både inni og utenpå.

Dette er den tredje årsrapporten vi har laget for Ruter. Hvert år velger Ruter en av sine driftsfarger, som i år ble lilla. Dette er fargen som brukes for Ruter Båt. Men selv om fargen lilla er knyttet til Ruter Båt ønsket Ruter at alle driftsarter presenteres på lik linje. De var svært godt fornøyd med fjordårets design og ønsket at Årsrapporten 2015 skulle baseres på den.

Kunde

Ruter